Torsdag!

Godmorgon på er! Blivit dåligt med inlägg nu i veckan men har varit mycket i skolan. Jag gör inte så mycket mer än att vara i skolan, plugga och träna. Fick ett avbrott här i veckan när Marie kom på besök, drack en massa te och prata lite skit, sånna kvällar behövs.
Jag måste även berätta en rolig sak jag fick igår veta att jag klarade min matematiktenta som jag fick tillbaka förra veckan men det fattades 1 poäng för att jag skulle bli godkänd. Igår fick jag 1 poäng för en fråga som jag skrev rätt svar på men inget poäng, så nu är jag godkänd :) En stor börda försvann från mig, helt plötsligt får jag jullov :) Har pluggat nu i 2,5 år och inte behövt göra en omtenta så är överlycklig att jag även klarade matematikursen eftersom matte är verklig inte mitt bästa ämne. Gud vad jag har fått kämpa dessa veckor men nu har jag iaf de 15 poäng vi måste ha för att få ut vår examen. Läser nu fram till jul 15 p till så jag får 30 poäng matematik så jag blir behörig lärare även matematik. Denna kurs är inget räkna utan mest problem i undervisning och om elever som har problem i ämnet och hur mycket språket har betydelse även i matten. Så när jag är klar så är jag behörig i Svenska, SO, naturkunskap och matematik.
Nu sitter jag i soffan och myser med en kopp kaffe. Om ett tag blir det en långpromenad med Evelina och ev Susanna. Så skönt att samtidigt få röra på sig och prata lite strunt :)
Sen blir det hem att börja läsa nästa bok i högen :)
Lite senare ska jag hjälpa Lina lite och sen avslutar jag med zumba toning. Hoppas ni får en bra dag! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback